Mai de mult, pentru a da un anunt „la ziar” trebuia sa mergi la punctul unde se colectau anunturile si sa platesti fiecare cuvintel scris, respectand o anumita lungime. Costurile nu erau asa de mari, insa daca aveai mai multe anunturi, trebuia sa bagi mana in buzunar destul de adanc. In prezent, epoca anunturilor „la ziar” a apus, site-urile create special pentru anunturi de orice tip permitand postarea unor descrieri destul de lungi despre orice produs, fara a percepe nicio taxa. Moda unor anunturi gratuite a prins foarte bine mai ales in randul internautilor cu vechime care nu aveau timp pentru a se deplasa pana la sediul unui ziar pentru a da anunturi.
Anunturile gratuite postate pe site-urile care ofera aceasta facilitate pot contine poze la rezolutii bune, posibilitatea de a oferi pret negociabil pentru produsul vandut, detalii relevante despre produse, dar si indicatii despre vanzator, daca e persoana fizica sau juridica. Toate aceste anunturi gratuite de pe site-uri sunt grupate pe categorii, sunt usor de gasit de cei care au nevoie de un anumit obiect sau serviciu, se pot modifica sau promova gratuit sau contra cost, in unele situatii existand si notificari speciale pentru momentul in care anuntul are nevoie de o reactualizare sau a fost vizualizat de cineva. Avantajul unor anunturi gratuite tine de usurinta postarii, promovarii si crearii unui design complex al acestuia, pentru a fi mai usor de parcurs de orice posibil cumparator. Daca anunturile clasice de ziar erau neatragatoare si destul de seci, cu formulari sablon, in anunturile de tip gratuit de pe site-uri autorii pot sa fie cat de creativi doresc, isi pot promova singuri, cum stiu mai bine, produsele, pot sa-si conceapa si sa isi editeze pozele de prezentare, se pot transforma in adevarati comercianti.
Categoriile speciale de pe aceste site-uri permit sortarea anunturilor dupa diverse criterii si gestionarea anunturilor prin intermediul unor platforme complexe, usor de utilizat.