Zece oameni care au ajutat la formarea mea

Stau si ma gandesc adesea la ceea ce ma inconjoara si la ceea ce ma poate ajuta intr-un fel sau altul sa devin cumva ceea ce imi doresc. Ce imi doresc eu insa se modifica mai ales pentru ca mediul si oamenii care ma inconjoara se schimba in fiecare zi sau chiar secunda. Nu ai cum sa ramai la fel sau sa nu te lasi schimbat putin pentru ca la urma urmei ar insemna o piedica in calea evolutiei, pe care chiar noi o punem. Sunt imsa persoane care au influentat una mea crestere si inca o mai influenteaza iar aportul pe care l-au oferit formarii mele este unul de apreciat. De la tata am invatat sa fiu o luptatoare si sa nu ma dau niciodata batuta. De la mama am invatat sa fiu buna si umila, sa nu uit ce inseamna modesti, sa nu uit sa iubesc niciodata fara margini. De la prietenul meu am invatat ce inseamna prietenia si dorinta de ajutor, puterea de a fi bun chiar si in fata raului.

Acestea sunt trei persoane care inca ma ajuta sa invat zilniccate ceva, sa preiau din caracterul lor in atingerea dorintei de a deveni si eu mai buna. Exista insa persoane de la care am invatat si cum sa nu fiu. iar acestea sunt la fel de mult de apreciat ca si cele de la care inveti cum sa fii. Important este sa iti dai seama, sa distingi intre bine si rau. de exemplu de la unii prieteni am invatat sa nu fiu ipocrita, sa nu fiu profitoare si sa nu mint sau sa promit lucruri in van, iar de la rude, cred ca de la majoritatea am invatat cum sa nu fiu rea, cum sa nu barfesc si cum sa nu port dusmanie in suflet oamenilor care nu mi-au facut absolut nimic ci pur si simplu au mai multe ca mine, un motiv pentru care ar trebui sa te bucuri si multe altele.

O a patra persoana care insa mi-a influentat viata si a ajutat la formarea mea a fost o profa de facultate. Nu stiu zau, dar cred ca simplul ei fel de a fi, de a se opune sistemului, de a fae totul corect si de aplica sanctiuni acolo unde trebuie, m-a facut sa o pun si pe ea in top. Nu dau nume, pentru ca nu e frumos sa arati cu degetul. Cert este ca mai sunt si oameni de la care ai ce invatat din invatamant si care sa nu tina de carte ci de umanitate.

O a cincea persoana care a ajutat la formarea mea este doamna de la etajul doi. De la ea invat inca in fiecare zi ca trebuie sa am rabdare, sa astept lucrurile bune si nu ma las daramata de cele rele. In plus ma invata zilnic cum sa fiu cu zambetul pe buze indiferent de obstacole, ceea ce e un lucru mare. O a sasea persoana cred ca trebuia mentionata mai intai, si anume bunica mea, care m-a invatat sa respect munca, sa apreciez ceea ce am si sa imi iubesc parintii atunci cand, in adolescenta, se iveau mici conflicte cu ei. Iar ultimele trei persoane nu au un statut anume si nu sunt nici chiar persoane in adevaratul sens al cuvantului, dar merita mentionate. Nepotica mea se afla aici care are abia doi ani insa ea ma face sa simt ca traiesc si sa ma bucur de toate minunatiile arunte ale vietii, cum ar fi placerea de a ma juca in nisiop, inca, placerea de privi luna cu fascinatie, de a bagapetre mici in buzunarele toate sau de a mangaia pisicile pana le iau blana de pe ele. Iar aici mai intra si oamenii care care zambesc, ajuta a formarea mea zilnica, din bunatate, cat si toti necunoscutii pe care i-am cunoscut si mi-au intins o mana numai de dragul de a face un bine.