Iata cum sa se asigure presiunea adecvata a anvelopelor auto si ce ar trebui stiut despre acest domeniu:
• In primul rand, este nevoie ca soferul sa se uite dupa un semn pe partea interioara a usii din partea sa, pe cadrul usii sau in torpedou. Daca nu in gasesc in aceste locuri, se va verifica manualul autovehicului. In general, exista un autocolant care precizeaza presiunea potrivita in anvelope pentru masina respectiva.
• Daca eticheta spune: "presiune in anvelope la rece", pneurile masinii se vor masura atunci cand acestea sunt reci, ceea ce inseamna ca masina nu a fost condusa timp de cateva ore.
• Nu trebuie sa se urmeze numerele marcate pe anvelopele auto in sine. Aceasta e presiunea de la limita superioara a cauciucurilor respective pot lua, nu ceea ce este ideal pentru autovehicul.
• Utilizarea unei masuratori a presiunii in anvelope se va stabili la nivelul curent al pneurilor si cel mai bun instrument este un indicator digital. Manometrele digitale sunt usor de utilizat si mult mai precise decat aparatele de baza non-digitale, cum ar fi ecartamentul de alunecare care arata similar cu un stilou.
Un ecartament digital costa mai mult decat cele mai neperformante, dar este mult mai rentabil in reducerea emisiilor de gaze daca este folosit in mod regulat pentru a masura presiunea in anvelope in mod corect.
Nu este de ajuns ca anvelopele masinii doar sa arate ca sunt umflate corespunzator. E un obicei bun pentru siguranta si kilometraj ca pneurile sa fie verificate cel putin o data pe luna. Sa nu credeti ca rotile se afla la presiunea ideala doar pentru ca arata "normal".
Cauciucurile, chiar dezumflate mai putin, ar putea diminua unele anvelope preturi, daca nu in mod imperceptibil, din cauza diferentelor vizuale care se produc intre diferitele tipuri de pneuri oferite pe piata.