Cum poate social media sa prevada viitorul?
Rezultatele alegerilor. In 2013, cercetatorii au ajuns la concluzia ca discutiile de pe Twitter au fost incredibil de efective in a prezice castigatorii alegerilor din 2010. Utilizand o dezbatere de 543.000 de postari pe Twitter care mentionau un candidat din 2010, modelul dezvoltat de cercetatori a determinat in proportie de 93% castigatorul din fiecare tur. Analiza a masurat doar sharing-ul postarilor fiecarui candidat-nu s-a urmarit identificarea opiniilor politice sau ce se spunea despre candidat. Toata publicitatea, pozitiva sau negativa, poate ajuta un candidat. Indiferent ca spui lucruri urate, il ataci, fie ca il lauzi, procentul cu care castiga creste exponential cu expunerea in media si in fata opiniei publice. De multe ori insa, predictiile pe baza social media se pot insela, pentru ca sa spui ceva despre un candidat pe o retea de socializare e mai usor decat sa votezi, multi useri nu sunt inregistrati cu numele real, identitatea reala, iar toti cei de pe social media nu pot fi considerati esantion reprezentativ pentru toata populatia vizata de alegeri si exercitarea drepturilor de vot. Pe masura ce software-ul din spatele social media s-a dezvoltat in timp, predictiile detaliate despre castigatorii la alegeri ar puta fi din ce in ce mai precise.