Din ei ma trag!

Se zice ca majoritatea copiilor incep prin a spune mama mai degraba decat tata. Este o sursa de incintari facile pentru mame si de generalizari grandioase pentru psihologi. Foneticienii insa ne explica faptul ca aparatul fonator al sugarului face M-urile mai usor de pronuntat decit T-urile. Eu nu mai stiu ce am zis prima data, insa sigur nici mama nu mai stie. Mama, saraca are o memorie atat de slaba incat nici macar nu stie daca am facut pojar sau daca am luat vreodata vreo injectie de amoxacilina. In mintea ei nu sunt alergica la nimic. Dar din ei ma trag. Oricat de mult as incerca sa opresc unele similitudini se pare ca nu reusesc. Aud de multe ori vorbe de genul: “esti ca tatal tau de orgolioasa” sau “ai timiditatea mamei tale”. Nu cred in aceste asemanari sau cel putin incerc sa ma sustrag lor. Asta pentru ca in continuare, cred cu tarie ca oamenii isi formeaza caracterul in functie de mediul in care traiesc. Dar in acelasi timp imi dau seama ca sunt tatal meu si tatal meu e - eu.