Diferenta intre adevar si parerea majoritatii

Imi amintesc ca acum vreun an, cred, am dat peste un citat foarte fain, el suna in felul urmator: “Don’t confuse the truth with the opinion of the majority”, tradus asta ar suna asa: nu incurca adevarul cu parerea majoritatii. M-a impresionat foarte mult acest citat de Jean Cocteau si mi l-am salvat, pentru ca de mai multe ori sa revin la el si sa stau sa meditez. Cred ca de foarte multe ori, nu doar eu, ci, probabil, fiecare dintre cititori, ati auzit de la cei din jurul vostru opinii diferite cu privire la ceea ce faceti si cu privire la cum ar fi corect, de fapt.

Adevarul este ca lumea iubeste mereu sa se dea cu parerea, dar, de cele mai multe ori aceasta este doar parerea lumii. Sunt de acord ca este foarte dificil sa ajungi la acel moment al dezvoltarii personale si, respectiv, al dezvoltarii increderii in sine, in care sa nu-ti mai pese de ceea ce spun alti oameni si sa mergi tu pe drumul tau, fara a mai privi in parti si fara ai asculta pe altii. Pana la acel moment este un drum lung, un drum in care lupti cu tine si un drum in care inveti sa nu-I ai auzi pe cei din jurul tau. De foarte multe ori mi s-a intamplat sa aud oamenii din jurul meu spunandu-mi ca ceea ce fac eu nu este corect, fie ca-i vorba de plan profesional sau personal, oamenii mereu au iubit sa se dea cu parerea sau sa se implice in chestii care nu-I privesc. Trebuie sa recunosc si faptul ca de foarte multe ori m-am lasat afectata si influentata de parerea celor din jurul meu. Mi se parea ca ceea ce zic ei este, de fapt, adevarul si ca cel mai bine ar fi sa le urmez sfaturile. Pana nu incerci toate astea, nu inveti sa-ti asculti inima ta.

Care este problema cu adevarul atunci? Cred ca adevarul presupune, de fapt, ceva mai mult decat ceea ce simtim noi. Poate adevarul e ceea ce ne sugereaza intuitia. Personal, de cele mai multe ori prefer sa ma conduc dupa intuitia mea. Nu mereu sunt in situatia castigatoare, dar, oamenii in care sa am deplina incredere sunt foarte putini. De fapt, sincer vorbind, in viata mea inca nu este acea persoana cu care sa pot povesti despre orice. Desigur, exista prieteni foarte buni cu care pot sa stau la povesti pana la o bucata de noapte, dar nu exista niciun singur om macar cu care sa pot povesti despre orice, absolut orice aspect din viata mea. Exista prieteni cu care pot aborda chiar si cele mai intime teme, dar cu ei oricum nu pot sa discut orice. Astep, inca astept acea persoana din viata mea cu care sa pot sa-mi deschid sufletul si cu care sa vorbesc despre tot. Sa nu confundam adevarul cu opinia majoritatii, acesta este un sfat care merita sa fie retinut si merita sa fie luat in considerare. De foarte multe ori, ceea ce cred ceilalti sunt, de fapt, doar aparentele si adevarul este unul cu totul diferit. De fapt, noi, oamenii, ne conducem, in principiu, dupa aparente si lasam informatia sa circule si sa se modifice de la un om la altul.

Astfel, din acel graunte de adevar, nu ramane practic nimic. Sa nu confundam adevarul cu opinia majoritatii, poate ca astfel vom putea fi un pic mai obiectivi si mai deschisi spre alte interpretari. Societatea ne influenteaza foarte mult, chiar daca deseori nu ne dam seama de asta, de aceea trebuie sa ne invatam sa delimitam clar opinia multimii, de ceea ce reprezinta adevarul, in sine.