Anvelopele de iarna vs. Anvelopele all-season. Ce e bine sa alegem?

Necunoscatorii care „manuiesc” un volan zi de zi si care nu prea se pricep la anvelope si la alesul lor considera ca orice cauciuc care are insemnul „M+S” este automat o anvelopa all-season. De fapt aceasta notatie se refera la aderenta cauciului pe suprafete cu noroi si zapada si este comuna atat anvelopelor de iarna, cat si celor all-season.

Diferenta majora este ca anvelopele de iarna mai au doua simboluri unice, un fulg de nea si piscuri montane. Spre deosebire de anvelope de iarna, speciale pentru zapada si gheata, cele all-season sunt un fel de compromis intre cele de iarna si cele de vara, fiind aderente atat in conditii de iarna, dar si la temperaturi mari. Anvelopele de iarna isi pastreaza supletea si la temperaturi mai micute de 7 grade Celsius si adera de minune cand e foarte frig afara – vara nu sunt bune pentru ca devin prea moi si aderenta e proasta.

Anvelopele all-season au compusi diferiti, mai slabi, asa ca aderenta si siguranta masinii nu sunt atat de bune iarna, dar fac fata calatoriilor lungi, desi zgomotul produs e mai mare ca la cele de iarna. Cat priveste strict aderenta la aceste anvelope de iarna, pe care le puteti cumpara la preturi mici pe anvelopejantealiaj.ro, cel mai bun si mai aprovizionat magazin online de anvelope si jante, ele au multe striatii pentru a nu aluneca pe zapada sau gheata, canalele din banda de rulare fiind in ambele directii.

Anvelopele all-season au mai putine striatii si niste parti mai groase la „umeri”, eficiente mai ales vara, iar canalele sunt mai inguste si au o zona centrala mai solida. Indiferent de alegere, ambele anvelope pot fi folosite vara, dar cele de iarna se uzeaza rapid, produc zgomot mare, iar cele all-season nu prea sunt eficiente la viraje rapide si temperaturi prea mari. La capitolul pret, mai ieftine sunt, evident, cele de iarna, insa, cu toate ca sunt mult mai scumpe, cele all-season sunt mai ieftine decat doua perechi de cauciucuri-iarna si vara.

Productia lor, cele all-season este limitata, tocmai pentru ca nu se vand asa de bine ca cele de iarna, mult mai diverse din punctul de vedere al ofertei. Si inca ceva. Anvelopele 4X4 all-season ruleaza pe iarna, noroi, pietris si au inscriptia M+S pentru ca modul in care au fost proiectate si profilul cu blocuri permit rularea si in conditii de iarna. Viteza este singura lor problema, soferul trebuind sa fie experimentat pentru a obtine indici de viteza optimi, altfel viteza lasa de dorit.